poniedziałek, 31 stycznia 2011

Statystyka styczeń 2011 + pytania

Przeczytane książki: 7
Ilość stron: 1743

Książki w ramach wyzwania projekt nobliści: 2
Książki w ramach wyzwania reporterskiego: 2
Książki w ramach wyzwania japońskiego: 1
Książki w ramach wyzwania od zmierzchu do świtu: 1
Książki w ramach wyzwania nagrody literackie: 0
Książki w ramach wyzwania peryferyjnego: 0
Książki w ramach wyzwania Haruki Murakami: 0
Książki w ramach wyzwania Bracie, siostro, rodzino: 0
Książki w ramach wyzwania koło barw: 0

Najlepsza książka: "Kobieta z wydm" Abe Kōbō

Ilość książek w stosie: 103

Rok dobrze zaczęty:) Teraz czytam książkę o U2 oraz powieść, którą zrecenzuję dla Archipelagu. Tak więc recenzyjny przestój potrwa jeszcze chwilkę. W zakładkach u góry strony dodałam alfabetyczny spis książek dla dzieci - mam nadzieję, że okaże się przydatny. Recenzowanych książek dla dzieci nie ujmuję w statystyce - czytamy z córką bardzo dużo i traktuję te książki odrębnie.

Często nasuwają mi się pytania do was albo spostrzeżenia, którymi się chcę podzielić - postanowiłam, że wpis ze statystyką będzie także okazją do ich zadania.

Otóż poszukuję dwóch książek. Pierwsza z nich to powieść Moniki Warneńskiej, której akcja odgrywała się na Kubie. Czytałam ją w szkole podstawowej i poza wyżej wspomnianą Kubą oraz odgrywających istotną rolę jaskiń, nie pamiętam nic. Nie jestem w stanie zidentyfikować której książki z bogatego dorobku Moniki Warneńskiej szukam. Może ktoś z was kojarzy tę powieść?

Drugie pytanie dotyczy pisarki Aleksandry Brusztein. Jako młodsza nastolatka uwielbiałam jej powieść "Podlotki". Od lat próbuję odnaleźć jej inne książki: "Maturzystki" oraz "Droga biegnie w dal", niestety bezskutecznie. Może ktoś z was wie, gdzie je można dostać?

13 komentarzy:

  1. Może zbadaj sprawę na biblionetce? (to odnośnie pani Warneńskiej)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bujaczku:)
    Izo sprawdzałam ale nie moge się zorientować o którą książkę może chodzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety nie kojarze ksiazek, a mozna prosic linka do wyzwania japonskiego? zawsze ciagnelo mnie na Daleki Wschod :D

    OdpowiedzUsuń
  4. wszyscy tak wychwalają tą 'Kobietę z wydm' tym bardziej, kiedy na nowo jest dostępna w księgarniach :)

    podziwiam za czytanie książek w tylu wyzwaniach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bluejanet linki są w zakładkach:)
    Blackmilk mam motywację do czytania książek ze stosu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. http://allegro.pl/listing.php/search?string=Brusztein&category=0&sg=0

    OdpowiedzUsuń
  7. Mary dzięki, już kupiłam. Tę drugą tez udało mi się złapać:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taaa, a ja sie ciesze, ze trzecia czy czwarta ksiazke skonczylam w tym roku, a ty tuaj o 7 tylko w styczniu. Chyba musze sie nauczyc literki skladac od nowa! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Monie to tylko styczeń taki dobry był:)

    OdpowiedzUsuń
  10. http://podaj.net/isbn/9788322203842/Dziewczyna-z-wyspy-s%C5%82o%C5%84ca
    coś takiego znalazłam a propos Warneńskiej.Tagi wskazują na południową Amerykę, ale tytuł może dotyczyć Kuby.

    OdpowiedzUsuń
  11. Izo dziękuję! To chyba jednak nie ta. Ostatnio zarzuciłam zagłębianie tego tematu, muszę znów poszperać.

    OdpowiedzUsuń