niedziela, 4 grudnia 2011

Książki dla dzieci na zimę

Przy okazji poszukiwania zimowych książek dla bratanicy wpadłam na pomysł sporządzenia dla was małej ściągawki. Znajdziecie tutaj wiele książek, których akcja ściśle wiąże się z zimą lub Bożym Narodzeniem. Mam nadzieję, że zainspiruję was do zimowej lektury z dziećmi i do ksi ążkowych prezentów!





Książka dla młodszych dzieci, zawiera tekst znanej kolędy i piękne ilustracje Agnieszki Żelewskiej, wydawnictwo Muchomor.




Dorota Łaskot-Cichocka przybliża historię życia świętego Mikołaja, wydawnictwo Muchomor.


 
Na ulicy Awanturników zabrakło choinek, na szczęście rezolutna Lotta zdobędzie choinkę dla swojej rodziny, wydawnictwo Zakamarki.

 

Jak wygląda świat zimą? Odpowiedź dzieci znajdą w książce wydawnictwa Zakamarki.

 

Bardzo śniegowa książka o Mamie Mu jeżdżącej na sankach, wydawnictwo Zakamarki.

 

Magiczne, rodzinne, pełne śniegu Boże Narodzenie w Bullerbyn, wydawnictwo Zakamarki.

 

Śniegowe przygody Madiki i Lisbet, wydawnictwo Zakamarki.



 Baśń Andersena z ilustracjami Elżbiety Wasiuczyńskiej, wydawnictwo Media Rodzina.

 

Charlie i Lola najbardziej na świecie lubią śnieg, wydawnictwo Media Rodzina.

 

W tej książce nie dzieci, a Święty Mikołaj dostaje prezenty, wydawnictwo Media Rodzina.

 

Także Pettson i Findus świętują Boże Narodzenie, wydawnictwo Media Rodzina.



Pan Brumm nie jest gorszy, i on świętuje Boże Narodzenie, wydawnictwo Bona.


Rezolutna Basia także przygotowuje się do świąt, wydawnictwo Egmont.


Jaką niespodziankę pod choinką znalazł Paddington? Wydawnictwo Znak.


Nasza ulubiona Cecylka na pewno przygotowała na święta mnóstwo smakołyków, wydawnictwo Jedność.


Warto spędzić zimę z Muminkami, wydawnictwo Nasza Księgarnia.



Rozmowy księdza Twardowskiego z dziećmi o Adwencie i Bożym Narodzeniu, wydawnictwo Święty Wojciech.


Boże Narodzenie dla maluchów, wydawnictwo Święty Wojciech.

12 komentarzy:

  1. Ciekawe zestawienie, no i ściągawka na zimowe prezenty dla dzieci. Jeszcze ta książka wydaje się ciekawa (chociaż temat adwentowy i dość mocno religijny, więc nie dla wszystkich pewnie)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czegoś takiego poszukiwałam. Dzięki tobie mogę zorientować się jakie książeczki dla dziecka zakupić na święta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku! nie wiedziałam, że na polskim rynku książkowym jest tyle ślicznych wydawnictw ... o świętach! Ściągawka jak najbardziej przydatna:)) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy9:58 AM

    Mniam, mniam, same smakowitosci :)))

    Chociaz aura nie sklania jeszcze do wyciagania zimowych ksiazeczek ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. E.milio jaką książkę masz na myśli?
    Cyrysiu bardzo mi miło!
    moni-libri oj jest dużo, pewnie jeszcze więcej!
    Gosiu aura nie, ale można bez pogody czarować w domu świąteczny nastrój:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak miło i błogo zrobiło się przy tych wszystkich uroczych książeczkach!:)
    Ale najcieplej jakoś zawsze było przy Tove i Astrid ...

    OdpowiedzUsuń
  7. KaBuKi tak zdecydowanie, i przy Basi!

    OdpowiedzUsuń
  8. Emilia mogła mieć na myśli- "Wszyscy na Ciebie czekamy"

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy10:19 AM

    Ojejku przepraszam, dopiero teraz tu weszłam znowu i zobaczyłam, że uciekł mi gdzieś tytuł książki. Tak, miałam na myśli "Wszyscy na Ciebie czekamy" Wydawnictwa Sykomora: http://www.sykomora.pl/o_ksiazce.html

    I jeszcze znalazłam takie zestawienie (niektóre książki się powtarzają):
    http://dziecisawazne.pl/10-ksiazkowych-pomyslow-na-gwiazdkowy-prezent/

    Emilia

    OdpowiedzUsuń
  10. Emilio dziękuję za linki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ trafiłam! Właśnie mam chętkę na książeczki o tematyce Świąt dla mojej 15-miesięcznej córci. Marzy mi się coś do dotykania, ale przyjrzę się bliżej tym książkom, które tu podałaś i zobaczę co uda się zamówić. Poza tym, na przyszłość też przyda mi się Twoje zestawienie jak będę mogła bardziej czytać niż opowiadać na szybko mojej córci. (na razie za szybko przewraca mi strony :-) Dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  12. hejooo. Ja dla moich dzieciaków to mam np książkę Miś i Świat z księgarni Bookmaster.pl - myślę że dla 7 latki bedzie ok

    OdpowiedzUsuń