wtorek, 23 lutego 2010

Kolejne wyróżnienia i łańcuszek

Ostatnio mniej miałam czasu na pisanie, czas nadrobić zaległości:)
Jeszcze trzykrotnie zaszczycona zostałam wyróżnieniem:


Serdecznie dziękuję Barnadetcie, Paidei i Edith. Od Edith otrzymałam chyba największą pochwałę, jaką blogowicz może dostać - bardzo mi miło, że zainspirowałam Cię do pisania bloga.

Maniaczytania natomiast zaprosiła mnie do odpowiedzenia na kilka pytań:

1. Czy dajesz książkom drugą szansę, czyli czy wracasz czasem do książek niedoczytanych? Jeśli możesz, podaj przykład książki, która po powrocie okaząła się być jednak udaną lekturą.

Dopiero od niedawna odkładam książki. Kiedyś każdą książkę musiałam skończyć. A może kiedyś lepiej dobierałam lektury? Może teraz stałam się bardziej krytyczna? Tak więc przerywam książki. W przypadku niektórych wiem, że już do nich nie wrócę - do Kena Folleta na przykład. Są jednak takie, którym chciałabym dać jeszcze szansę, np. "Krystynie, córce Lawransa" czy książkom Rushdiego w ogóle. Ale to dopiero plany na przyszłość, więc na drugą część pytania nie mogę odpowiedzieć.

2. Ostatnio usłyszałam na antenie radiowej o nowym gadżecie dla książkowych maniaków - okularach "pryzmatycznych". Mając te okulary na nosie można czytać książki leżąc na łóżku, trzymając książkę na brzuchu i patrząc w sufit :) Czy myślisz, że to fajny gadżet i rzeczywiście by Ci się przydał?

Nie mam pojęcia, musiałabym wypróbować jak to się ma do mojego kręgosłupa szyjnego i czy dobrze czytałoby się leżąć na łóżku wodnym. Obawiam się też, że nie miałabym czasu na korzystanie z takich okularów, bo zazwyczaj czytam przy okazji. Okazją może być karmienie dziecka lub siebie, usypianie, wizyta w toalecie albo wannie, zabawa z dzieckiem starszym, stanie w korku, czekanie u lekarza, przerwa na reklamy podczas olimpiady....

3. Czy zbierasz książki z jakiejś serii wydawniczej? Z jakiej/ jakich?

Raczej nie, odchodzę od zbierania książek w ogóle. Zbieram za to książki o Świecie Dysku, Jeżycjadę. Bardziej z sentymentu chyba niż z potrzeby posiadania.

Więcej pytań chyba zadawać nie będę. Nominacji do wyróżnienia także już dokonałam. Nie wiedzieć jednak czemu, zapomniałam wtedy o blogu be.el - jestem niezmiennie pod wrażeniem jej pomysłów na zabawy z dziećmi. Chylę czoła przed pracami ręcznymi, bo sama mam dwie lewe ręce. Tak więc wyróżnienie wędruje do bloga Półeczka z książkami.

2 komentarze:

  1. Aniu, dzięki za odpowiedzi :)

    Co do Scotta, odpowiedziałam już u siebie, ale tu dodam, że jeśli o mnie chodzi- spokojnie możesz na niedzielę zarządzić losowanie do następnej rundy :) Ja się piszę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo i ogromnie się cieszę:)

    OdpowiedzUsuń