środa, 22 maja 2019

"Czy jest koś, kto cię kocha?" Kalin Terzijski


To niestety nie było zbyt udane moje pierwsze spotkanie z literaturą bułgarską. Zbiór opowadań Terzijskiego zupełnie nie trafił w mój gust. Najlepiej o tym świadczy fakt, że miesiąc po lekturze niemal nie jestem w stanie przypomnieć sobie treści żadnego z opowiadań. Pozostały blade wrażenia i uczucie niechęci.

Bułgar pisze o mężczyznach - pogrążonych w beznadziei, alkoholizmie, nieumiejętnie szukających uczuć. Powyżej pisałam, że niemal umknęła mi treść książki. Przypominam sobie tylko jeden tekst - o dwóch mężczyznach, którzy w Boże Narodzenie dobrze się bawiąc, na rauszu, ratują ludzi - ofiary wypadku, głodną prostytutkę, niedoszłego samobójcę. Przyznajcie sami, że to naprawdę niewiele. 

Zapowiadana tęsknota za uczuciem jest, ale nie doszukałam się ani ironii, ani ciekawych point. Nawet styl pisania nie trafił w mój gust. Szkoda, kiedyś będę musiała jeszcze raz sięgnąć po literaturę bułgarską.

Moja ocena: 2/6

Kalin Terzijski, Czy jest ktoś, kto cię kocha?, tł. Hanna Karpińska, 200 str., Książkowe Klimaty 2015.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz