piątek, 21 czerwca 2019

"Uprawa roślin południowych metodą Miczurina" Weronika Murek


Zbiór opowiadań Murek należy do książek, które zupełnie nie współgrają z moją percepcją. Nie trafiły do mnie jej treści, nie zrozumiałam, nie pojęłam świata. 

Opowiadania Murek wydaje się łączyć postać Marii - zmarłej, która nie umie się ze swoim stanem pogodzić. Obserwuje przygotowania do swojego pogrzebu, rytuały, sprzątanie jej mieszkania i wchodzi w dialog z żywymi, którzy próbują jej udowodnić stan śmierci. Poza nią na stronach tłoczą się przedziwne postaci - kuriozalne, absurdalne, takie jak Piotruś, chłopczyk zbudowany z mięsa, kosmonauta w dziwnym stroju, trumna z generałem Sikorskim. 

Motywem przewodnim opowiadań jest przemijanie, wepchnięte w sugestywny język, utkane w wierzenia ludowe, folklor, absurd i groteskę. To nie mogło mi się podobać, to nie mój świat i nie moje odczuwanie świata.

Moja ocena: 2/6

Weronika Murek, Uprawa roślin południowych metodą Miczurina, 144 str., Wydawnictwo Czarne 2015.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz